31 éves általános és középiskolai tanítási gyakorlatom során folyamatosan kerestem a lehetőségeket, hogy tanítványaim próbára tegyék tudásukat versenyeken, pályázatokon. Bekapcsolódtam minden szakmai tevékenységbe, ami felkeltette az érdeklődésemet.
1991/92-ben az International Language School (ILS) módszertani tanártovábbképző kurzusain vettem részt Budapesten és Gárdonyban.
1995-ben kapcsolódtam be az Angol Kulturális Intézet (British Council) és Magyar Oktatási Minisztérium által szervezett multiplikátor-képző (tanártovábbképző) programjába. Ezen belül részese voltam az ,,Óraterv és anyagkészítés” / ,,Könnyített olvasmányok feldolgozása” (Debrecen), valamint a ,,Kutatómunka, kutatási módszerek az angol nyelv oktatásában” (Veszprém) projekteknek. A program részeként Hastings-ben tanulmányúton vettem részt. 1996-ban előadást tartottam ,,A multiplikátor szerepe az angol nyelv oktatásában” címmel a budapesti MacMillan konferencián, majd 1997-ben workshopot az interkulturális nyelvtanítással kapcsolatban.
1999-ben több lelkes tanárral együtt dolgoztuk ki az Intercultural Learning témában a II. módszertani könyvet, amely kisiskolásokat tanító tanárok számára készült. Témája az angol és magyar kultúra összehasonlítása, tanítása.
2000-ben egy kutatómunka részeként kérdőívek összeállításában működtem közre. A kutatás célja az angol nyelvtanítás helyzetének magyarországi felmérése volt. Ugyanebben az évben angol nyelvi közoktatási szakértő lettem, valamint Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Jász-Nagykun-Szolnok megyék regionális koordinátora. Ennek során a British Council tanártovábbképző projektjeit hangoltam össze. Módszertani konferenciákat szerveztem, workshopok előadójaként tevékenykedtem Debrecenben (1996 / 2003), Nyíregyházán (1998). Nemzetközi tanártovábbképző tanfolyam egyik szervezője voltam Mályiban (2002), 2003-ban akkreditált módszertani kurzust vezettem angoltanárok számára Debrecenben.
Nagy élményt jelentett számomra a bécsi ILIAD szimpozium, ahol nem csak az angol, de más idegen nyelvek oktatásának elméleti és gyakorlati módszertanába nyerhettem betekintést.
2005 óta az Angoltanárok Magyarországi Egyesületének (IATEFL – Hungary ) vagyok a regionális koordinátora, szakmai továbbképzéseket szervezek általános és középiskolai tanárok számára.
Hat éve sikeresen készítek fel nyelviskolai csoportokat angol nyelvi vizsgákra. 2003 óta dolgozom nyelviskolai vezetőtanárként.
Referenciák:
Bicskei Angella – angol nyelvi szaktanácsadó
Terence Bradley – British Council National In-service Adviser
Douglas Allan – British Council National In-service Adviser